Penghujung Oktober


Assalamualaikum wbt dan semoga sihat sejahtera.

Misi dan Visi Hidup

Alhamdulillah, dengan nikmatnya yang banyak, telah sempurna beberapa perkara yang baik. Semoga Allah tunaikan beberapa impian saya pada tahap-tahap tertentu di dalam umur saya.

Telah selesai tempoh untuk merantau dan belajar. Mungkin lepas ini kena cari kerja yang permanent selepas merantau di beberapa negeri di Malaysia. InsyaAllah kalau tiada aral melintang, akan kembali menetap di Pahang atau mungkin di utara. Aku hanya berserah kepada Allah. Dia menentukan yang terbaik untukku. Sudah memperolehi pengalaman mengajar di sekolah rendah dan menengah. Sayang sekali tidak berkesempatan mengajar budak diploma dan pelajar sekolah tinggi.

Syiah Bukan Dari Islam.

Aku teringat pada suatu hari, ketika dalam perjalanan balik ke Malaysia, kapal terbangku singgah sekejap di Dubai. Sementara menunggu kapal terbang, aku berjalan-jalan di dalamnya, meneroka sekitarnya sambil mencari sedikit makanan untuk mengalas perut dan membeli sedikit hadiah. Tiba waktu solat, aku bergegas ke surau.

Ketika bersolat, datang seorang lelaki Arab bersolat di tepi. Khusyuk sekali. Dan usai bersolat, dia menepuk pehanya dan mulutnya berkumat-kamit membaca sesuatu. Aku sudah menyelesaikan solatku dan aku memerhati perilaku lelaki Arab itu. Dalam hatiku, terdetik sebuah perasaan hairan dan takjub. Namun, hairan itu hilang selepas aku mendengar lelaki tersebut melaknat Abu Bakar dan Umar -radiyallahuanhuma- di dalam bahasa Arab. Barangkali dia menganggap aku seorang Cina yang tidak memahami bahasa Al-Quran itu.

Hatiku bercampur geram. Aku mengetap gigi. Rupanya inilah Syiah. Serta merta bulu roma aku meremang. Aku teringatkan seorang kawanku dari Iraq. Teringat ketika kami hendak berpisah, dia berpesan kepadaku agar selalu berdoa untuk saudara seIslam di Iraq.

Ritual Syiah mudah dikenali. Batu atau tisu atau apa sahaja yang boleh dipakai diletakkan di tempat sujud. Ya, mereka bersujud di atas barang tersebut, sewaktu kita berusaha untuk memastikan dahi kita mencecah tanah ketika sujud. Keadaan paling hina bagi seorang hamba dan salah satu keadaan berdoa. Kemudian menepuk dada, menepuk peha dan mulut melaknat sahabat Nabi. Bahkan, mereka melaknat sahabat dan isteri Nabi sallallahu-alayhi-wasallam sewaktu membuang hajat.

Surat Khabar Harian Metro 14 Februari 2012

Beberapa tahun kemudian, aku menyambung pelajaranku di Universiti Malaya. berjumpa dengan perkara yang sama juga. Tapi kali ini lebih dahsyat. Di bumi Malaysia! Di dalam surau Perpustakaan Utama Universiti Malaya!. Aku beristighfar tidak henti-henti dan bermuhasabah banyak kali.

Fatwa Pengharaman Syiah di Malaysia

Sikit demi sedikit aku berminat untuk bergiat dalam aktiviti menentang Syiah. Alhamdulillah, perjalanan yang penuh manfaat ini, aku bertemu dengan ustaz-ustaz yang aktif menentang dakyah Syiah dalam sebuah perjumpaan tertutup di pinggir ibu kota. Hasilnya, apa yang aku dapat lebih mengejutkan. Alhamdulillah, aku berbahagia dengan kumpulan Usud As-Sunnah ini.

Ada beberapa pensyarah di Universiti Malaya cenderung pada Syiah dan bergiat aktif menyebarkan dakyah Syiah. Malah kebanyakan lawan Syiah yang aku temui, ada di antaranya yang belajar dan ada yang bekerja di Universiti Malaya. Lebih mengejutkan lagi, seorang pensyarah yang aku kenali, yang aku syaki kerana sikap “liberal”nya adalah seorang Syiah sendiri. Aku bermuhasabah panjang dan beristighfar banyak kali dengan apa yang aku jumpa. Siang malam memikirkannya. Keberkatan pada ilmu yang aku ambil darinya dan keberkatan pada ilmu aku sendiri. Aku teringat nasihat dari Ustaz Darus Senawi -semoga Allah merahmatinya-

Perjuangan menentang Syiah di dalam laman sosial bukan selalunya manis, facebook aku pernah digodam. Dan alhamdulillah, berjaya diperolehi kembali. Menerima ugutan dan cercaan di private mesej sudah perkara biasa. Malah ada yang membuat “fake profile” untuk aku lagi. Alhamdulillah, terima kasih pada kawan-kawan yang banyak membantu.

Syiah dan Gerakan Islam

Syiah sememangnya meniru bagaimana gerakan Islam bertapak. Mereka menguasai sektor media dan tempat yang penting. Mereka bertapak di atas nama kesusasteraan, atas perjuangan melawan kezaliman. Mereka menumpang dan mengambil setiap kesempatan yang ada. Merah ialah Syiah dan Hitam ialah Sosialis, maka jadilah orang Merah Hitam.

Aku berlindung daripada menjatuhkan nama baik sebuah gerakan Islam di Malaysia. Namun, banyak agenda dan pengaruh Syiah di dalamnya. Seperti parasit yang kekadang mudah dibuang, tetapi di beberapa tempat, sudah membarah, sampai aku sanggup kata, lebih baik sokong UMNO(di beberapa tempat sahaja) walaupun fasiq daripada menyokong pencerca dan pelaknat sahabat nabi dan isteri Nabi.

Aku simpati dengannya, dan aku berdoa semoga ada muka-muka baru yang mampu untuk menjadi benteng menghalang dakyah Syiah didalamnya seperti Ust Nik Abduh, Ust. Nasaruddin Tantawi dan sebagainya.

Mari imbau kembali Revolusi Islam Iran yang telah berlaku, dan kini 2012. Usianya seperti usia manusia yang sudah matang. Sudah melalui fasa-fasa terawal dan telah berevolusi dalam fasa yang penting. Beberapa tokoh PAS mengambil contoh Revolusi Islam yang berjaya itu.

Alhamdulillah, semoga kebangkitan Mesir selepas Arab Spring dapat menjadi alternatif terbaik menggantikan Iran dan Syiah. Dan alhamdulillah, peperangan di Syria telah meranapkan harapan pendamba penyatuan Syiah dan Sunni. Semoga ada saranan dari Dr. Yusof al-Qaradhawi supaya Iran diserang.

~Dr. Kamal el-Helbawi telah resign dari IM. Dia antara tokoh yang bergiat untuk menyatukan Sunni dan Syiah. Tapi sayang, dia gagal seperti usaha Dr. Yusuf al-Qaradhawi dan ust Rasyid Ridha yang telah menghabiskan hampir 30 tahun untuk usaha itu.

~Dr. Yusuf al-Qaradhawi di dalam Khutbahnya Iran (pusat Syiah sedunia) dan Rusia sebagai musuh Islam dan bakal haji digesa mendoakan kehancuran Iran di Mekkah.

Nak lihat buktinya, boleh dilihat pada tulisan-tulisan dalam Harakahdaily, tulisan beberapa figur utama di dalam PAS yang menyanjung Karbala, Revolusi, Khomeini. Buka sahaja akhbar Harakah dalam Slot Prima Facie.

Dalam UMNO pun ada juga. Namun, sayang sekali orang UMNO tidak pandai menggunakan isu ini untuk menjatuhkan PAS. Bukan untuk menjatuhkan PAS, tapi supaya dengan tekanan itu, PAS bersikap tegas dengan pengaruh Syiah seperti usaha Ust Harun Taib – semoga Allah merahmatinya- pada beberapa tahun dahulu. Teringat urat-urat tua tangan ketika menjabat tangan beliau dan sedikit nasihat dari beliau ketika bermalam di rumah beliau di KUDQI di Manir, Terengganu. Semoga Allah merahmati antara figur kegemaran aku di dalam PAS.

Cukuplah sedikit perkongsian saya tentang Syiah. Semoga Allah memberkati usaha pembasmian dakyah Syiah baik dari ILMU, ISMA, IKRAM, ABIM. Semoga Allah memberkati usaha mereka.

Akhirnya, terimalah sedikit sumbangan yang kecil nilainya .Semoga Combat Kit ini berguna untuk orang awam agar mereka sedar tentang bahaya dan sesatnya Syiah. Selamat membaca dan belajar.

Combat Kit Syiah [ BETA]

Promo Puasa Arafah .

Rasulullah pernah ditanya tentang Puasa Hari Arafah, lalu baginda menjawab: “Puasa itu akan menghapus dosa-dosa satu tahun yang lalu dan yang akan datang.” 

[Shahih Muslim, no: 1977]

Aisyah r.a berkata: Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda: Hari yang paling ramai Allah bebaskan hamba-hambanya daripada neraka ialah hari Arafah. Dia akan menghampiri mereka, kemudian akan membanggakan mereka di hadapan malaikat, lalu berfirman: Apa yang mereka semua mahu? [Sahih Muslim : 2410]

Imam Ibnu Rajab al-Hanbali berkata:

“Hari Arafah adalah hari pembebasan daripada api neraka. Pada hari itu, Allah akan membebaskan sesiapa sahaja yang sedang wukuf di Arafah dan penduduk negeri kaum muslimin yang tidak melaksanakan wukuf. Oleh kerana itu, hari setelah hari Arafah adalah hari raya bagi kaum muslimin di seluruh dunia. Tidak kira sama ada yang melaksanakan haji dan yang tidak melaksanakannya, mereka bersama-sama akan mendapatkan pembebasan daripada api neraka dan keampunan pada hari Arafah.” [Lathoif al-Maarif ms 234]

Jom kita puasa hari esok! Dan doakan untuk kemenangan Mujahidin FSA dan kehancuran tentera Pakatan Syiah di Bumi Khalid al-Walid itu. Katakan TIDAK kepada Syiah !
Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. [ Surah ali Imran ayat 8]
Tentera Penjaga Revolusi(tentera paling elit) Iran telah mendarat di Syria untuk berperang dengan Mujahidin FSA.

Wassalam.

Fikri al-Murabith

Leave a Reply

